a good life is when u assume nothing..need less..do more..laugh a lot and realized how blessed you are for what you have..

Thursday, December 23, 2010

perasaan itu..susah nak gambarkan..
terharu,gembira,bersyukur..
semuanya bercampur
semuanya ada
ble nama saya diumumkan sebagai salah seorang yg berjaya itu
umi terus peluk,
wajah umi sangat gembira,

saya terharu,berkat doa seorang ibu,berkat pengorbanan seorang ayah...
berkat penat lelah guru2 saya,
sokongan rakan-rakan yang tak pernah putus

Ya Allah,terima kasih..kerana mendengar doa-doaku selama ini
kerana mendengar doa-doa mereka yang lain selama ini
kerana memenuhi permintanku
kerana memenuhi harapan kedua ibu bapaku
kerana memberikan aku nikamat kejyaan ini
terima kasih Ya Allah..
untuk segalanya..

pada awlnya,saya sendiri tak yakin
saya sangat gelisah,gementar,takut,cuak
tapi saya tahu..saya takkan mampu bertahan selama ini
tanpa pertolongan Dia,tanpa bantuan Dia
dengan Dialah saya terus menjadi kuat,saya kembali percaya dengan diri saya,
hanya denganNYA...
pemilik hati ini..

pesan saya kepada diri sendiri....ini baru permulaan
permulaan kepada sebuah perjalanan yang lebih jauh,
yang lebih sukar,yang lebih meletihkan
ilmu itu pelita hidup,dengan ilmu manusia disanjung tinggi
kerana hanya dengan ilmu kita dipandang orang lain..

dan buat kesekian kalinya....saya berbisik sendiri..
terima kasih Ya Allah..
terima kasih..

No comments: