a good life is when u assume nothing..need less..do more..laugh a lot and realized how blessed you are for what you have..

Friday, December 31, 2010

HANYA TUHAN YANG TAHU

2010 dah pun berlalu..
2011 pula mula bertandang..
kali ni,apa lagi ujian getir yang ada?ataupun masih lagi hidup penuh dengan warna-warna kegembiraan?
-huh?gembira je?mustahil tak ada sedih langsung-
saya sedih..
saya gembira..
saya terharu..
saya jatuh..
saya marah..
saya kecewa..
semuanya terakam kemas dalam layar memori tahun 2010,
'org kata,jangan dikenang peristiwa lalu,kelak kita akan merana.terutamanya yang pahit tu.'
tapi saya kata:
kalau saya cuma kenang yg manis-manis saja,saya takkan tahu nikmat kemanisan yang saya dapat lepas melalui semua kepahitan tu.
sebab pelangi selalunya muncul lepas gerimis,
matahari muncul lepas awan mendung pergi,
jadi mana boleh kenangan pahit tu terus saya lupakan?
sebab dengan itulah saya menjadi makin kuat,terus tabah,tahu menghargai setiap nikmat yang diberi.

kehidupan adalah proses pembelajaran.bak kata orang:
asam garam kehidupan,pahit manis,suka duka dan sebagainya.
jadi,setiap yg saya lalui akan disimpan dalam ingatan sebagai kenangan,dan mungkin saya akan lupakan semua tu kalau ada penyakit dalam otak.contoh:
-amnesia
-hilang ingatan
-sakit orang tua2(kalau dipanjangkan umur)

cuma doa saya,biarlah tahun 2011 ini membawa seribu erti yg bermakna dalam hidup saya,
di mana umur akn bertmbh lg satu tahun,
dlm erti kata lainnya,hayat saya di dunia ni makin pendek.
apa2 pun,manusia hanya mampu merancang,tapi,Allah yg menentukan segalanya..
sesungguhnya,
HANYA TUHAN YANG TAHU..

No comments: