a good life is when u assume nothing..need less..do more..laugh a lot and realized how blessed you are for what you have..

Thursday, December 9, 2010

menghitung hari..

dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang..
kiraan waktu semakin berlalu
masa itu semakin menjauh,tak pernah menunggu
Ya Allah,berdebarnya hati ni..
mampukah aku melakukan yang terbaik
mampukah aku memenuhi harapan kedua ibu bapa aku
orang-orang di sekeliling aku..
menghitung hari demi hari
bantulah hambaMu ini Ya Allah

bergelut dengan perasaan sendiri,
sungguh kadangkala aku tak mengerti

tinggal lebih kurang seminggu lagi
jejak kaki lagi lagu kat sekolah
menghadap pintu gerbang sekolah
matlamat satu..
mengambil sekeping slip!!!!
Ya Allah....
berilah kekuatan,cekalkanlah hati ini
jika kejayaan ini bermanfaat untuk agamaMu,
lorongkanlah ia dalam jalan yang Engkau reda
jika tidak,
jadikanlah hati ini sentiasa reda menerima segala ketentuanMu
Ya Allah....

-Dan sesungguhnya manusia hanya memperoleh apa yang diusahakannya..Dan sesungguhnya usahanya itu kelak akan diperlihatkan kepadanya-
(An-Najm:39-40)

No comments: