a good life is when u assume nothing..need less..do more..laugh a lot and realized how blessed you are for what you have..

Friday, November 18, 2011

Alhamdulillah,syukur aku panjatkan kerana selamat tiba di rumah...

sebenarnya ada satu perasaan yang terbuku dalam hati hari ni
sebab mungkin hari ni adalah hari terakhir aku akan bertemu dengan mereka
setelah hampir empat tahun bersama-sama
mengharungi pelbagai cabaran di sekolah
berkongsi macam-macam cerita,pengalaman,ilmu
sebak di hati memanglah tak terkata
sebab perpisahan tu pasti akan terjadi...bilamana adanya pertemuan..
tapi...

sesungguhnya syaitan tidak suka kepada dua orang sahabat yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah jua
dan aku yakin dengan janji Allah,
walaupun lepas ni mungkin takkan dapat bersua selalu, ukhuwah tu ada di mana-mana
tinggal kita mahu atau tak untuk mengekalkan ukhuwah itu

"Dan Allah yang mempersatukan hati orang yang beriman.Walaupun kamu menginfakkan semua kekayaan yang berada di bumi, nescaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sungguh, Dia Maha Perkasa, Maha Bijaksana."
- Al-anfal, 63 -

Perpisahan itu lumrah kehidupan...
mereka ada perjuangan mereka sendiri,
untuk menghadapi SPM pada tahun ini..
dan aku? punya perjuangan aku sendiri..
untuk membaiki diri sendiri, dan mengajak orang ke arah kebaikan.
tapi yang pasti..matlamat kami sama..
mencari keredhaan Allah..

No comments: