a good life is when u assume nothing..need less..do more..laugh a lot and realized how blessed you are for what you have..

Friday, March 16, 2012

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyanyang





A: langit malam ni cantik kan?

B mengangguk.

B: cantik, bulan pun penuh malam ni. bintang pun banyak.

A: cuba tengok tu...bintang yang bersusun tiga tu.

B: owh, kenapa dengan bintang tu?

A: kalau jumpa bintang bersusun tiga macam tu, itu tandanya arah kiblat kita. cuba tengok betul-betul. samakan?

B: ha'ah lah. sama dengan arah kiblat.

A: hmm, tak sangka kan, dah hampir lima tahun kita kawan?

B: masa berlalu dengan pantas, tak tunggu kita..lepas ni, kita akan terpisah, untuk kejar impian kita masing-masing.

A: aku harap, selagi aku masih bernafas, aku tak akan lupakan kau dan persahabatan kita ni.

B: aku pun.

A: walaupun tak selalu jumpa, aku tahu, kita selalu dekat.

B: kalau kau rindukan aku, tengoklah langit, pandang bintang-bintang tu. sebab dalam masa yang sama, aku pun tengok langit yang sama.

A: thanks ya..for everything..

B: no hal la, kan kita dah janji sebelum ni..

A tersenyum meleret..

A: sahabat sampai syurga..






mudah sekali untuk mengungkap frasa tu
kawan kerana Allah
bersahabat hingga ke syurga




tapi,
berapa ramai yang dapat menterjemahkan,



sebuah mimpi itu, menjadi realiti
yang dapat dirasai
dan disemat di hati



tepuk dada, tanyalah hati
adakah kita benar-benar sudah memberi
dengan seikhlas hati


atau


sekadar bermimpi di siang hari??

No comments: