a good life is when u assume nothing..need less..do more..laugh a lot and realized how blessed you are for what you have..

Friday, May 7, 2010

the precious moment ever in my life

kalau dulu..solat aku sekadar cukup lima waktu,
tp,sekarang alhamdulillah.
aku semakin mengenali solat-solat sunat...
kalau dilu..tudung aku hanya sekadar cukup menutupi rambut,
tp skrg,aku semakin memelihara anugerah termahal itu...
kalau dulu...aku hanya membaca surat cinta dari Tuhanku,
tp skrg,aku semakin mengerti setiap maksudnya itu...
kalau dulu...aku sering meluahkn perasaan kepada temanku,
tp skrang,aku mencuba utk sentiasa mengadu kepadanya..
sekarang,aku lebih mengerti apakah sebenarnya..
erti yang tersirat di sebalik Islam itu
cinta yang hakiki...
cinta yang sejati...
cinta yang sering melindungi...
cinta yang diredhai...
hanyalah
cintakan Ilahi.....

No comments: